A PER EL 'CAT'

Des del Servei Català de Trànsit s’ha plantejat imitar un sistema d’identificadors territorials que utilitzen a països com Alemanya, França, Itàlia o Suïssa. Han proposat al Ministeri d’Interior incorporar a totes les matrícules dels cotxes una franja blava a la part de la dreta que porti les tres primeres lletres de la comunitat autònoma. Aquest canvi no faria variar gaire el que hi ha a la matrícula, la separació entre els dígits i lletres seria una mica més petita, i només s’afegiria als cotxes nous, els altres la podrien lluir de manera voluntària, segons ha dit la Generalitat . Si el cotxe fos de segona mà, o es produís un canvi de domicili, els titulars del vehicle podrien canviar l’identificador pel de la nova localitat. A més portaria a dalt de les lletres un logotip amb el dibuix en color de la bandera autonòmica. Jordi Pujol ho va proposar ja l'any 2000 sota el govern d'Aznar, però aquest va aprovar la llei vigent que prohibia les referències autonòmiques. Tot i això Pujol va fer unes etiquetes amb el 'CAT' i el símbol europeu, visibles en vehicles actuals. Alguns conductors van ser multats per portar-les, cosa que va fer que algunes es substituïssin per l’adhesiu del burro. Amb el govern de Zapatero també es va intentar, en aquest cas va ser Pascual Maragall, però tampoc es va aconseguir. Ara es torna a provar sort, aquest cop ho fa Joan Saura, com a dirigent principal del Ministeri d'Interior.



Fàtima-Núria Ortí.

0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada

El perquè del nostre treball

Els nostres noms són Sergi Anguera, Xavier Montferrer i Fàtima-Núria Ortí. Sóm 3 estudiants de 4t d'ESO de l'IES Salvador Espriu de Barcelona que estem fent una assignatura de revista, en la qual ens han demanat obrir un bloc per penjar les notícies d'última hora. Fins ara hem escrit gairebé sempre notícies relacionades amb els esports, però aquí n'escriurem de qualsevol tema.
Esperem que us agradi!