Poques esperances de trobar les caixes negres del Air France

Els experts que investiguen les possibles causes de l'accident de l'A330 en ple Atlàntic temen que no sigui possible recuperar les caixes negres de l'aparell, que poden ser fonamentals per aclarir què va passar abans de l'accident. El cas és, però, que no hi ha gaire optimisme sobre la possibilitat de recuperar-les, ja que es creu que poden ser a molta profunditat.

A diferència del que ha passat en altres accidents aeris, localitzar les caixes negres de l'aparell accidentat quan volava cap a París procedent de Rio de Janeiro pot ser molt difícil. Es tracta de dos aparells col•locats a la part del darrere de l'aparell. Un enregistra les dades de vol com ara la velocitat, l'altitud o el rumb, i l'altre grava el so ambient de la cabina, amb les últimes paraules que diuen i senten els pilots. Les restes del Airbus 330 s’han localitzat a 650 km de profunditat en una arxpileleg brasiler anomenat Fernando de Noronha, un lloc on la profunditat pot arribar a ser de 3.700 metres i on, a més, la superfície marina és molt muntanyosa.

Les caixes, poden resistir la pressió marina fins a 6.000 metres. En entrar en contacte amb l'aigua comencen a emetre un senyal que es propaga en funció de nombroses variables com la profunditat, els corrents, la salinitat o la temperatura.

Aquest senyal s'emet durant un mes, però de vegades queden tan destruïdes que no serveixen o simplement no aporten cap informació bàsica.








Xavier Montferrer i Prado.

0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada

El perquè del nostre treball

Els nostres noms són Sergi Anguera, Xavier Montferrer i Fàtima-Núria Ortí. Sóm 3 estudiants de 4t d'ESO de l'IES Salvador Espriu de Barcelona que estem fent una assignatura de revista, en la qual ens han demanat obrir un bloc per penjar les notícies d'última hora. Fins ara hem escrit gairebé sempre notícies relacionades amb els esports, però aquí n'escriurem de qualsevol tema.
Esperem que us agradi!